HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Növénytermesztés a lakótelepi erkélyen

2009.03.09. 01:39 mangorlo

Ez a harmadik év hogy magról nevelek növényeket itt, az angyalföldi lakótelepi erkélyen. Idén, már tanulva az előző év csili, és paradicsomáradatból, amikor az erkély egy igazi kis jungle volt, ami amúgy jó volt, meg szép is, és jöttek a zümik, és paradicsomi állapotok uralkodtak, és örültem, de jöttek a nyári viharok, amik nagy kárt okoztak, és párszor olyan volt a lakás, hogy a megboldogult Onedin családot is lehetett volna ott forgatni, álltam üvöltve a villámok és dörgések között, fújt a szél, törtek a növények, én meg mentettem be a lakásba, ami menthető. DE most már visszafogom magam, persze pár csilit azért ültettem, mert azért az kell, meg azok frissen a legjobbak, meg amúgyis gyönyörűek. Aztán ültettem, mert kaptam egy arctól speckó paradicsommagokat, meg egy jaltomato nevű valamit, ezenkívül ott csücsülnek tejfeles, joghurtos és kefírespohárban még magok, dehogy kétdekás, az már nincs, 125, 150, 175 g-s kiszerelés van, szóval ott vannak még, áfonya, ezerjófű – amihez elvileg engedély kéne, hogy termeljem, mert védett gyógynövény, bár szerintem nem nő ki.

 

Két oka van, hogy növényezni kezdtem, az egyik egy performance fesztiválon manifesztálódott, a váci nyár valamelyiken, egy részeg estén, mikor Bíró József dedikálta Szájzár című kötetét, egyébként helyszínt és évet hibásan írva részegen, majd kijavítva részegen. Egyébként van benne pár zseniális vers, pedig nem vagyok egy nagy versolvasó, na és elég az hozzá, hogy akkor mondta, amikor épp az indulatok kezdtek tetőfokára hágni, hogy nézzem meg ezt a magot, és felemelt a fűből egy magot, hogy milyen tökéletes, erre mondtam én, hogy igen a világ lényege és csodája egy mag, hogy egy magból kinő egy növény és abból lesz megint mag. És valóban, ahogy nézem a növénykéimet, a mag, ami egy borsnyi is lehet, abból lesz teszem azt bors ami jól csíp, vagy lesz más ami meg elvisz máshova, vagy beleharapol és elvisz a paradicsomba, és az mind bele van kódolva és fogod és elülteted és látod a csodát.

 

Másik ok, az meg apám halálához kötődik, persze gondolják páran, hogy igen mángorló barátunk egy ilyen hóbortos valaki, zenélget meg növény meg mittudomén, tudod, ilyen aranyos kis bolond arc, hát nem, basszátok meg. Egészen világos és tudatos a dolog. Amikor temetés után, amikor a wc-ben még ott volt az oxigénpalack, hogy apám akkor is, ott is kapjon levegőt, szedtük össze, ami megmaradt, és kezdtük el kidobálni egy élet munkáját fájó szívvel, és sírva amúgy, akkor akadtak kezembe szüleim utazásaik során gyűjtött magjaik. Előtte is dzsungel volt már az angyalföldi ház, de most ez egész helyzet új löketet adott, és igen, apám emlékét ápolom ezekben a növényekben.


Na, szóval eddig három Habanero kelt ki, és egy Koral Cseresznyepaprika. Áttelelt aztán egy Trinidad Scorpion, 4 valamilyen narancssárga, valószínűleg valami thai, Baáltól kaptam, akinek pofás bkv jegy gyűjteménye van, és egy Dorset Naga, aki ugye a második legerősebb csili a földön.

 

Holnap ültetek salátát, és lemegyek a winebarba, mert zenélgetni is akarok, egyengetni karrierem. Amúgy meg általában biciklisfutárnak képzelem magam és nagyon durván rakom, és ez sem ilyen passzió, mert ki fognak baszni melóhelyről, és nincs más perspektíva, és edzem magam hogy csávó legyek messengernek.

 

Na és akkor a fotók:

 

 

 

Habenero első napja – ezt már kinyomtam twitpicre is de ide is illik. Hihetetlen élmény, amikor egyszercsak kibújik. És látod az akarást benne, hogy jön, és még csak sárga, és sápadt, de tele van élettel.

 

Habanero második napja. Hihetetlen mennyit nőtt egy nap alatt, és nem kell hozzá semmi csak föld, víz és napfény. Szeretem őket amikor ilyen kis ördögszarvuk van, ezután jön a napfényöröm állapot, amikor két kitárt kéz nyúl a nap felé és mosolyog. Egyébként olyan ez mint a gyerekfotózás, először minden nap kattintsz, aztán már ritkábban.

 

 


1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr7990527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mangorlo 2009.03.14. 11:30:21

na ezeknek annyi is lett, de nem baj, van még ott ahonnan ez jött
süti beállítások módosítása