HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Volt fesztivál 2009

2009.07.05. 22:35 mangorlo


Úgy esett, hogy lementünk melózni a Voltra, meg kell hagyni, elég hirtelen derült ki, és amikor a 0. napon este 7! kor elindultunk, még nem volt 100% hogy lesz jegyünk, de ugye panxnotded, és lesz ami lesz. Végül persze lett jegy és lehetett éjfélkor leverni sátort. Sok mindent nem volt már és még mit csinálni, úgyhogy leteszteltük a Soproni sört csapolva. Jó.

Másnap reggel (július 1 Első nap), és ez valóban reggel, mert ezek a mai fiatalok 8 kor kelnek, és üvöltöznek, és hülyeségekről beszélgetnek, és amikor ezt befejezik, akkor mennek sorban állni, hogy fürödjenek. Egy disznófeszten. Komolyan, agyam eldobom. Ezen a napon nem volt melózás mert nem volt kedvünk, mert először a hely mikroklímáját akartuk megismerni, és én persze nézegettem a helyi növény és állatvilágot, mert ugye ez a (z egyik) kattanásom. Nos, a terület ahol mink voltunk, egy kordonokkal lezárt kemping, egy kopár izé, fák semmi, egy füves rész és aztán távolban jött az erdő. A fű lóheréből állt nagyrészt, feltűnően nagyszámú hangya volt jelen, először azt hittük, hogy sikerült egy hangyabolyba belerakni a sátort, de aztán kiderült, hogy az egész terület maga egy nagy hangyaboly. Voltak még szöcskék, na ebből is nagyon sok. Vagy sáska sosem tudom, attól függ melyik, hogy a csápja rövid vagy hosszú, ezek rövidek voltak. Ahogy nézem most guglin akkor, ezek sáskák. Aztán ha közelebb hajoltam a fűbe, akkor kiderült, hogy van itt még egy csomó bizbasz, de ők rejtőzködnek, róluk nem is írok. Ja és szúnyog, na az is volt. Képek most nem lesznek amúgy, mert telós képek vannak csak, de nincs kábelem, nagy gépet meg nem vittem, mert. Úgyhogy lesz kép, ha.  

Nade, nézegettünk zenekarokat is: 

Belga - Itt azt hiszem ettünk épp (remek májrém konzervjeink voltak, zseton ugye az meg épp elég sörre, meg néha normál ételre), a Zsolti a békára emlékszem, hogy felhangzott, nagy kedvenc a Belga, aztán sétáltunk a Nagyszínpad felé, ahol éppen nagyon csúnya szövegű dalok jöttek, volt abban valami megkapó báj, ahogy üde (max) 20 éves lánykák énekelték, hogy "Nyeljél gecit, vagy négy öt decit". Ezután jött a 30Y - Na ez megint egy olyan csávó, - gondolta mángorló, az énekest nézve - , aki túl sok Kispált hallgatott. Egy refrénre emlékszem: "Egy fecske nem csinál nyarat, két fecske nem csinál telet, mindenki tudja, hogy meleg". Megnéztem hazaérve mit hallottam félre na ezt: "mindenki úgy nyal, ahogy nyelet". Mindegy, akkor is szar.

Voltunk más színpadon is, a Samsungon pl. Itt jegyzem meg hogy öcsémék is lejöttek és kedves öcsém rögtön nyert is egy vízálló Samsung telót pedig azt én akartam, hogy a Dagályban tudjak szeretteimmel a vízből is beszélni. Szóval a zenekarok:

Icon - rockos zenekar, sokra nem emlékszem épp a Soproni szőke ciklon nevű most bevezetett új citromos sört teszteltem, először azt hittem ez is valami alkoholmentes (FÚJ ) sör, de gyanús volt, hogy sok ilyen csap van és a népek sokat vesznek belőle. Tehát a zenekar, az 80 as évek rockos vonalát viszi, valami bárányról énekeltek épp, valami bibliai téma, mikor ( /me megnézi papirkáját ) a 3. sörömet ittam épp. Hát nem tom, nem az én világom, viszont a dobos Donászy Tibor volt, aki a Beatrice dobosa volt, akkor amikor a Ricse nagyon jó volt. Úgyhogy kapnak egy fél pontot. Ezután jött a Belmondo, hát igazából kicsit unom, hogy mindenki a Kispált másolja, de tegyék ha jól esik. De köszönöm szépen, én nem kérem. Ezután jött a Che Sudaka, na ezen jól meglepődtem, az egy dolog hogy olasznak értettem a szövegeket, és amikor kérdezte az énekes hogy mittomén mit angolul, hogy "árjuredi?", akkor kiabáltam neki, hogy "Sí", de nem értette, vagy én voltam távol, aztán kiderült hogy ez egy spanyol zenekar. De bassz még helyenként értettem is amit énekel, mert hogy biztos vagyok benne, hogy olaszul volt, vagy nem, (most nézem szövegeket hát ez nem olasz, de akkor biztos úgy ráhangolódtam, hogy értettem, úgyis hogy nem értem. És hát az se volt semmi hogy kifejezetten élveztem, kicsit Manu Chaos volt a dolog és nagyon vidám, én meg ugye csak a szomorú zenéket szeretem. Hm, ezek szerint megdőlt az elméletem. Ezután jött a Kistehén Tánczenekar, én annyira nem, de RBB nagy kedvence, de a Szerelmes vagyok minden nőbe az bejön nekem is, mert.

Első napra zenéből ennyi, volt még kipróbál minden hülyeséget és nyer mindenféle hülyeséget, aztán sörözik és nézi népet. 

Második nap, július 2: Na itt már kőkeményen melóztunk, de közben is figyeltük a zenei felhozatalt, de persze szociológus szemmel jártunk, még akkor is amikor sör volt a kezünkben (résztvevő megfigyelés). A fesztiválon nem először jártunk, hanem másodszor, a Szigettel lehet összehasonlítani, hamár, a legalapabb, hogy a Volt olyan mint a Sziget volt egykoron, családias, nem olyan zsúfolt és néha még vannak nyugis pillanatok is amikor lehet punnyadni a porban és nem üvölt a reklámzene. Van nyugis kempingek, és emberek csinálnak hülye dolgokat, performanszokat, vagy egyszerűen csak kivág szivacsból egy nyúlálarcot és abban van több napig, vagy szed sima fagombát és kirakja tálcára és kiírja hogy "Gomba", emberek meg jönnek hogy megvennék mert ugye hogy ugye, pedig nem is. Szóval kifejezetten bejövős a cucc, bár néha sokan voltak a népek, és lehetne jobb a kaja is, meg jó lett volna, ha a kempingben van fa, mert 9 kor már nem lehetett megmaradni benn, mert a nap az sütött mint állat. De mindent összevetve zsír, Sziget meg kapja be, pedig „emlékszel szerettük lelkendezett”.

Na a zenék:

Kaukázus -  Na én ezt sehogyan se tudom megszeretni, ez is egy tipikusan olyan zenekar amelyik túl sok Kispált hallgatott. Nem lenne ezzel semmi baj, ha nem lenne olyan érzésem, hogy magát a nagy Lovasit látom a színpadon. Meg nem tudom, nem jönnek be szövegek, meg nem. Azonban a "Hol a rendőrség" refrén az minden utálatom ellenére jó, benne is ragadt a fejemben ezt énekeltem egész este. Jól kikapta ám a zenekar az esőt, a koncert kellős közepén akkora eső kerekedett hogy a közönség nagy része futott a szélrózsa minden irányába, jól be is szorultunk a Karaoke sátorba, miközben a helyi erők laptopja segítségével mentettük ki pendrivera a interjúkat. Aztán csak nem akart oszolni nép, én meg vigyorogtam és próbáltam áttörni ki az esőbe. Ezután jött maga a nagy Kispál és a Borz - ez nekem kimaradt a fiatalságomból, bár úgy emlékszem 89 ben voltam egy ilyenen, de kijöttem róla, mert olyan szar volt. Egyszerűen nem bírom elviselni az énekes hangját, pedig  - mint az a Bandi a hegyről c Lovasi szólóalbumon kiderült, amit nagyon nagyon szeretek, - tud erőltetett hang nélkül is énekelni. Egy dalukat viszont megszerettem nagyon ez pedig a "Csillag vagy fecske". Limp Bizkit - hát ez szar volt, nem is mondok többet. Este járkáltunk újfent és belefutottunk a Colorstar végébe. Na ez egy furcsa találkozás volt. Arra lettem figyelmes, hogy a kivetítőn hangyák mentek, én ugye ha bogaras vagy gombás filmet látok rögtön hipnózisba kerülök, a zene is kellemesen zsibbasztó volt, már gondoltam is hogy elugrok hangolni, na és kiderül hogy ez volt a Colorstar. Nafene, akkor ezt én nagyon szeretem. Mik derülnek ki ugyehogy?

Mást nem is láttunk, ebből is látható hogy dolgoztunk erősen

3. nap azaz július 3

A napot nem mással, mint Ákos Krúdy felolvasóestjével kezdtük, ami a kellemes fél egyes időpontban volt a  Pesti estben, én ugye ha Krúdy, akkor már nyert ügye van. Na itt kiderült, hogy Ákos nem úgy olvassa Krúdyt ahogy én, ő viccesen teszi én pedig, félálmosan merengve, szerintem úgy jobb, de itt is jár a fél pont. Belenéztünk a Beatrice előadásába, amit én már nem, pedig a nagyon régit nagyon is, épp a Mielőtt végleg elmegyek c Bikini dal, de amit a Feró írt ment, aztán már nem tudom mi volt.

Azt hiszem ezen a napon mentünk el az erdőbe, mert ha kimegy az ember hátul a kempingből azonnal belefut az erdőbe, és kezdődik a zöld és sárga út. Egy ideig halad befele, találkozik részeg fesztiválozókkal, és halad mégjobban befele akkor részeg fesztiválozók elmaradnak, és jönnek táblák hogy x forrás y kmre, na gondoltuk, jobb egy forrásvíz mint a csapvíz, és hajrá. Na a forrás nem lett meg, de láttunk sok gombát. Nyári vargánya sajnos nem volt, de volt pár Tejelőgomba, sok Keserűgomba (nem az ehető fajta sajnos), és volt szintén sok Galambgomba, még egy varashátút is találtam, állítólag az a legjobb. Egy kajálás össze is jött volna ebből, de nem volt semmi hozzávaló, és amúgy is tűzgyújtási tilalom úgyhogy fájó szívvel ott lettek hagyva. Ja és volt Piruló galóca is, látszott, hogy valaki már szedett belőle (ehető gomba amúgy, csak tudni kell felismerni, mert ha összekevered a légyölővel vagy a párduccal akkor lesz nemulass). Rövid kitérő után visszamentünk a civilizációba és néztünk melónak valót és néztünk zenéket:

Sepultura - Én ezt korábban nem ismertem, de amikor a távolból meghallottam a zúzást, éreztem hogy nekem ott van a helyem. Szerintem ez kurva jó volt, nem vagyok egy nagy metálos, de ez simán befér, főleg hogy tudtam  a grungéhez kapcsolni. (Ezen sorok írása közben is egy jó kis 89 es Nirvana koncert szól). Na innen átszalad a Révész Sándor unpluggedre, mert egyik rokonnak, aki nagy fan, kitaláltuk, hogy kérünk autogramot. Még sose csináltunk ilyet úgyhogy elég furcsa helyzet volt állni a rajongók között és várni hogy kijön a Sanyi, főleg hogy a rajongók kiabálták is hogy Saanyi, Saanyi. És Sanyi kijött és lehetett tuszkolódni, én a tisztességtelenségben őszülő szemöldökű áll a fiatal és a nem annyira lányok között. Megszólítám, hogy kéne aláírás mondom kinek és az ő egyéves gyerekének kinek neve Gárdony, mire Sanyi felnéz, "Gárdony? Szép név. Erre én, igen, majd mondom is az anyukának, aki nagy rajongód" Hát ez volt kettőnk találkozása. Aztán én erre, Sanyi arra. Freestylers - hát nem tom, én komálom a breakbeat, de ez elég híg volt, felejtős. Tankcsapda, hát ez meg kötelező, itt kezdem megérteni azokat az embereket, akik azt mesélik, hogy gyerekkorukban, kamaszkorukban szerettek egy zenekart, de ma már nem gondolják halálosan komolyan, de azért még mindig beindulnak rá, na nekem ilyen a Tankcsapda, és ami a lényeg jól zúzzák a zenét, a szöveg meg a maga műfajában jó. És én mindent megbocsátok hogy Lukács a legszarabb összekötőszövegeket tolja, és hogy mások hangoltak be helyettük, és hogy ki van rakva ventilátor, hogy lifegjen a haja, én ott ugráltam biza és üvöltöttem, hogy „Nem kell hajó, nem kell repülőgéééép, van mit ennem, van hol aludnom méééég”. Este volt még egy szippantás Puf, korai  dolgait nagyon, de sosem lett kedvenc, fene tudja, de egy Fiatal lányok, vagy Gyerünk kedves mutassuk meg nekik, arra roptam volna, de mentünk valahova, én már meg nem mondom merre. LTJ Bukem  - hát ez nagyon jó volt pont mint vártam, sokat hallgattam régebben, ez egy breakbeat, de már nagyon dőltünk ki, és mentünk bedőlni sátorba.

4. nap azaz július 4

Itt már végeztünk a melóval, úgyhogy ez a nap az önfeledt szórakozás jegyében telt el, nem mintha a többi nem úgy lett volna. Ilyeneket láttunk, hogy Bijou - erre nem tudok  mit mondani, ez egy alternatív busongós szar, pedig szeretem az alternatív busongást, de egyszerűen az énekes csaj hamisan énekelt, úgyhogy ez felejtős, komolyan az ilyeneken mindig kiborulok. Ezután jött a Magashegyi Underground, na ez is ezt a most divatos Kistehenes vonalat nyomja, ez a  - vidáman alteros vagyok értelmetlen szövegekkel, de lényeg hogy tánci tánci legyen - de annyira idegesítően túl vidám az énekes csaj, és közben annyira szarok a szövegek hogy mehet ez is a levesbe. Volt még a The Moog - asszem ez ilyen britpop vagy mittomén nem ismerem ezeket az új stílusokat, mindegy ez sem az én világom. Jött aztán az Art Brut ez valami angol trendi dolog, hát ez betalált, szerintem ez tiszta 78-as punkzene, a rajongók mondjuk ez a indie arcok voltak, de szerintem egészen jó. A végén volt a Marylin Manson ugye erre el kellett menni, főleg, hogy a Győri katolikus izék tiltakozó miséket szerveztek a SÁTÁN Volt fesztiválon való megjelenése ellen, és amúgy is a egész fesztivál keresztényellenes. Na a zene az egy szar, az énekes kurva jó, tényleg nagyon karizmatikus a csávó, és amióta láttam a Kóla, puska, sültkrumpliban nyilatkozni, egészen megkedveltem. De sajnos a zene valóban kibírhatatlan, pedig nem vagyok egy széplélek. Ja és ittam Fényt, és az valóban üt mint állat, igyatok tik is Fényt!

Hát ennyi, és én meg lassan ki fogok dőlni, mert korán kelés, mert holnap nagy nap lesz.


7 komment

Címkék: volt fesztivál 2009

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr661228668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_co 2009.07.06. 01:39:06

disznófeszt :)

[ itt pedig a Kaukázus hitelességéről: www.youtube.com/watch?v=P80ZDMd0xoo ]

mangorlo 2009.07.06. 06:59:04

@Lord_co: szerintem ezzel semmi baj nincs h kap dij. meg azzal sincs h azt mondja h fuj tuntetok, szerintem meg pont azt mondja h eljen tuntetok. egyszeruen nem tetszik, de attol meg siman elfer

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.07.06. 20:45:19

Jó kis beszámoló, köszi.
Azért én is elmennék ilyen helyekre dolgozni, zenézni és még fizetnek is érte...
Aszondod, a colorstar meghallgatásra érdemes? Csak mert van belőle a gépemen, kaptam, egyszer meghallgattam, elég volt.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.07.06. 20:47:06

Nagy inegynreklám volt a fesztnek és Marylin Mansonnak ez a templomkapura-kiszegezősdi.

Lord_co 2009.07.07. 02:02:22

@mangorlo:
hát nemtom, de egy hangsúlyosan rendszerkritikus banda (feje) ne fogadjon el állami kitüntetést.

mondjuk az is megérne egy kört, hogy
- miért kapta
- miért csak vele interjúztak
- a kamerábanéző meghívást inkább nem is kommentálom

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.07.07. 14:08:21

@Lord_co: megnéztem azt a videót, az is érdekes, hogy minden számuk fent van ingyen mp3-ban a honlapjukon. Nem kell lemez, nem korszerű, minek... Miből élnek ezek?

mangorlo 2009.07.08. 14:32:14

szerintem colorstar nem is olyan rossz, erdemes meghallgatni, kaukazus meg felejtos siman. mondjuk en is elfogadnek barmilyen kituntetest adja barki, en leszarom ki adja a penzt. bar olyan dilemmam nem volt meg h gondolkodni kellett volna, ja de a magyar hirlap az olyan volt, es az amoba is kicsit
süti beállítások módosítása