HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Ez volt 2009. II. (májustól augusztusig)

2010.01.11. 00:49 mangorlo

Május 24.

 

A képen Estike látható, amit mindenkinek ajánlok, annak aki szereti, és annak is, aki nem ismeri. Ez a virág azért jó, mert ha sikerül eljutni addig, hogy már olyan pár centis, és a palántadőlés nem vitte el, akkor olyan májusig csendben növöget, majd hopp kijönnek a virágjai, és esténként nagy csudába lehet részünk. Ugyanis míg a növény egy sima gyomnak néz ki, a virágjainak illatja egészen mámorító, és ha ez a májusi este illatjával kombinálódik az maga a szerelem kertje. Én vetek ilyet, velem tartasz Titus Pullo?

 

Június

 

 

A képen egy napraforgó látható, júniusban jártunk vidéken is, családi kirándulás, tábortűz, pálinka, fa alatt lehetett aludni, mezőn sétálni, rekkenő nyár volt. Na, ott fotografáltam ezt.

 

 

A képen rekkenő nyár látható, az a pillanat, hogy a búza világos színben pompáz, de erre a rekkenés még rádob egy lapáttal. Szinte érezem a virágok illatját, a szalma szagát. Az ember ilyenkor télvíz idején szereti nézni az ilyen képeket, bár én a telet is szeretem. Mert minden jó. 

 

 

A képen bogár és virág látható, mulatságos dolog, hogy nekem kedves bogarakról mind kiderül, hogy ők a mezőgazdaság rémjei, ez itt pl egy bundásbogár, a rózsabogarak rokonságába tartoz ha jól tudom.

 

 

A képen egy nagyon vad dolog van. Háháháhá.

 

 

A képen pipacs van. Állítólag amikor már nem volt mák, arcok fogták és lemetszették a pipacs mezőt és azt tolták. Én ezt nem próbáltam, viszont tény, hogy a két növenyke rokonjai egymásnak. Mostanában én a pipacsot és a mákot inkább a virágjáért szeretem, bár a mákból készült ételeket sem nem vetem meg. Éljen. Jut eszembe egyszer megettem egy csokor mákfejet, de ez már egy másik történet, egyszer leírom jól. 

 

 Július 20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen Súr központja látható.

 

 

A képen galambica látható, avagy galambgomba. Őt szedni hálás dolog, pár dolgot kell csupán tudni hozzá. Először is sejtszerkezete olyan, hogy pattanva törik, szemben pl a galócával ami szálasan. Ezenkívül nincs neki se bocskor, se gallér. Kalapbőr lehúzható, lemezeik nagyok, nedvet nem ereszt, ja igen és földön nő egyesével, nem fatönkön, viszonylag nagy a termetük is, olyan 10 cm az átlagátmérő. Igaziból nem mondom senkinek hogy essen neki, és nyersen kóstolja meg, pedig én azt szokom. Egyrészt mert a gyakorlott szem már ránézésre tudja, hogy ez galambgomba, másrészt rengeteg változatuk van, és legkönnyebben úgy lehet meghatározni, hogy ez most jós vagy nem hogy megkóstolod, ha csíp nem jó, ha nem csíp jó. Lehet, hogy ezt már leírtam, valahol egyszer, ha nem nem. Használjátok egészséggel, lehet belőle levest meg mindent csinálni. A legjobb a dióízú, a kékhátú, és a varashátú. Azért azt is nézzétek meg hogy nem lakik e már benne valaki, mondjuk én egy két kukactól még nem félek, de a legjobb levágni a tönköt kalapig ha már kukacos.

 

A képen Óriás bocskorosgomba látható, ő fán lakik, védett is, ehető is, állítólag jóízű, én még nem kóstoltam. Ez a példány a fán jó 4 méteres magasságban volt, és csak ennyit láttunk belőle, mégis jól felismerhető, ugyanis van neki bocskora, az a zsák a száránál, na az a bocskor, olyan van a galócának is, a szára a tönkje, és az a barna azok a lemezek, ami már a kalaphoz tartozik. Ha fölmásztunk volna, akkor láthattuk volna, hogy finom pelyhes fehéres kalapja vagyon.

 

 

A képen egy tinórú van, most meg nem mondom, pontosan melyik, talán a Nemezes tinorú, na velük is egyszerű a dolog, nekik ugyanis nem lemezük hanem csöveik vannak, sok esetben kékülnek is. Ugye a viccesgomba is kékül mert viccanyag van benne, na ez nem azért kékül, hanem csak. De ezt nem lehet úgy eltörni mint a galambgombát. Ezek esetében minimális gombatudással nem nagyon lehet mellényúlni, a vékonytönkű vargányáknál nagyon nem tudok most hirtelen olyat mondani ami nem ehető. De biztos ami biztos, aki gombázni akar csináljon meg egy alapfokú gombakiképzést.

 

Ez itt most egy nagyon nagy bogár lesz!!!

 

 

Ez egy hangyaleső. berepült egy fülledt nyári este, és két napig itt lakott. Igaziból nagyon aranyos kis bogár nagy szeme és nagy csápjai vannak. A lárvája már egy combosabb cucc, ő ugyanis beássa magát a homokba és a tölcsér mélyén várja a hangyákat.

 

Aug 17.

 

A képen a lányom van.


2 komment

Címkék: pipacs napraforgó vadkender estike titus pullo bundásbogár galambgomba bocskorosgomba hangyaleső tinórú

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr251662742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2010.01.19. 20:21:53

Fél életem odaadnám egy olyanért, mint az az utolsó.

mangorlo 2010.01.20. 01:36:10

@szutshedi: hat mi tagadas nagy az orom itthon. amugy mar asitozik is

jut eszembe feb 15 en fellepek a godorben
süti beállítások módosítása