HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

régi kocsmák, új növények, gomba is

2009.03.21. 02:22 mangorlo

emlékszel-e arra az estére amikor már az volt hogy az R betűs hónapokat kivégeztük és lehet mezítláb járni és a Rác kert ami egy hely volt, ami fontos volt nekünk ami persze a sok másik mellett nem van már meg és emlékszem hogy állunk és a valami vadfa termését szagolgatjuk, és május 1 van, és tavasz és tüdő teleszívva boldogsággal, és emlékszem arra az estére, és z még időnkszámítás előtt volt, amikor a Dönci ott sírt a pultnál hogy elhagyott a feleségem, és én mondom neki hogy menj haza és aludd ki magad, ezt Marcitól lestem el, ami már akkor is szar duma volt amikor ő mondta és ez még nagyon benne volt a 90 es évek elejében, amikor a deák térnél álltunk a metró lejárat előtt és már nem is tudom honnan a halál faszáról de biztos hogy a wichman kocsma az benne volt a menetben mert mi a fasz volt akkoriban még? Gödör az lófaszt, nagy baszásnagy parkoló volt még a helyén, és állunk, rajtam nyílván vörös kordbársony nadrág, és a fekete Vörös Október Ruhagyár zakóm jelvényekkel, és nyakkendő, ja és a hegyes orrű cipő a podmanickyból, ó istenem, és állunk és jön egy baszásrészeg arc és tüzet kér tőlünk és ott állunk a mozgólépcsők előtt, és Marci felismeri mert volt osztálytárs, és fogja ember és tüzet próbál csiholni és eldobja a picsába a skatulyát, mert nem gyullad meg a gyufa, és akkor ember azt üvölti részegen sírva hogy a picsába, Marci próbálja csitítani, hogy mi a gond, a  legjobb barátom felakasztotta magát bazmeg és mondja a Marci hogy ezt a figurát még sose láttam részegen teljesen normális pali és mondja neki, hogy menj haza aludd ki magad. menjen haza aludni? ez hülye. de mondjuk én is ezt mondtam a Döncinek akkor a Rácban, hülye duma de mifaszt lehet ilyenkor mondani?

 

Szerintem a Wicmannból jöttünk, vagy mentünk oda? igazi neve szent jupát volt, de ezt is csak később tudtam meg, de nézzétek meg mi van a mellette levő kapun a kovácsoltvas kerítésen., na az nagy flash volt, állunk jól becsípve attól a iszonyat bortól, amit ott mértek, és nézek hogy hő ez meg mifasz, egy horogkereszt árnyéka vetül a flaszterra, nézek hogy most akkor mi van? Na kiderült hogy a régi ház kovácsoltvas kerítésén volt, és nem odarajzolva hanem úgy volt kovácsolva vagy öntve, nem tudom, oké fordítva van de akkor is, ja és alatta rögtön egy dávid pajzs, gyengébbek kedvévért dávid csillag, erősebbek kedvéért magen dávid, na mondom annyira nem kemény ez a bor, merhogy dávid csillag az okés mert ez már a gettó, de pont ott egy horogkereszt, na és arra jutottam évekkel később hogy ez biztos a magyar teozófiai társaság székhelye lehetett nagyon annó, de ezt is csak már netnek köszönhetve tudtam meg, úgye milyen jó a net? és bassz van kép is

 

Na szóval a Wichman kocsma na az barátom az nagy iskola volt, akkor még nem volt ez a nagy jóság hogy kilépsz és jön szembe egy kocsma, amik amúgy már nem is jó helyek, akkor még a 80-90 es fordulón még  volt valami a régi időkből, ami azt jelenti hogy nagyon gyász kocsmák voltak sokan, benne még valószínűleg a tanácsköztársaságból itt maradt arcokkal., akik békésen ittak együtt a gimistákkal, és nem volt még ss indulót éneklő csávók, mint egyszer amikor sokkal később egyszer ott ittunk megint, amúgy mi úgy csináltuk akkoriban a kocsmatúrát, hogy wichman  aztán valami furcsa filozófia miatt át budára és ott a moszkván kétlyuku és móri, aztán vissza az ába, blue boxba, egyszóval a bermuda négyszög. ebben van felsorolás hogy mi volt az.

 

Apropó Á, egyszer ott nyomtam heroint a téren az á előtt egy wartburgban de annyira be voltam már a teától tépve, hogy kiöntöttem a kanálból a lényeget. Nem is fontos történet és inkább szar is meg szánalmas, de bassz képzeljed el hogy a mikszáth kálmán téren a közepén áll egy wartburg és ott narkózás. De az bazmeg, na az viszont durvulás volt mikor állunk a mikszáth téren  - évekkel később tudtam meg hogyan is hívják - , és iszonyat módon be vagyunk tépve tényleg, tea merci, teljes narkóbűvölet, és egyszer csak azt látom hogy az egész kurva teret körbeveszik a rendőrök, 93 van talán és igazoltatnak mindenkit és átkutatatás, és minden, és nálam nyilván volt valami cucc, de tökmindegy csak rám kellet nézni, a napszemüvegem azt hiszem levettem, és fogom magam és átmentem a rendőrsorfalon és hazamentem. Máig nem értem hogy jutottam át.

DE, hogy ne feküdjünk le rossz szájízzel, és mivel ez egy botanikai blog is, elmondom, hogy, most úgy van, hogy a paradicsomok jól vannak már, kijöttek az első lomblevelek, 3 után van a palántaidő, akkor lehet elültetni őket végleges helyükre. Remélem, hogy az idő is tudja ezt, mert tavaly ilyenkor már az arcok javában szedték a kucsmagombát, most meg a hó is esik néha. Ez már a tavaszköszöntő időszak, amikor kitárják a magoncok a két sziklevelüket és köszöntünk téged napfényt kiáltanak. Imádom őket. Már szőrösödnek és ha megdörzsölöd  a levelet már paradicsomszagú.

 

 

 

 

Elültettem végre a salátákat, magyar madárbegy és usai grand rapids lettuce. Krókuszok köszönök jól vannak bár már virágoznak el, gyöngyikék most kezdik, amúgy ha jól figyelünk elég sok nő vadon is, nem most még, a vad az később kel. ezt mindenképp be kell ide rakni, ez gomba amúgy az uborkán, gondolom valamilyen penész, kicsit sokáig volt a hűtőben az ubi:

 

 

 

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr791015479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása