HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Győr - Várgesztes 2009. október 15-18.

2009.10.26. 23:55 mangorlo

RégMúlt hétvégén úgy jött össze, hogy munka és kirándulás is beesett, munka Győrben volt, és ha már onnan jöttünk haza, akkor nem is megyünk haza, hanem előbb beugrunk Várgesztesre ami olyan félúton van. A településről annyit lehet tudni, hogy van neki vára, ezt hívják Várgesztesi várnak, ami úgy vár, hogy van benne turistaszálló is. Na mi nem oda mentünk, mert inkább kuckó, amíg még lehet ugye, mert jövő ilyenkor már nem igazán. Na de először Győrbe mentünk, itt elvégeztük küldetésünk és felkerestük a Dunaparton a lapcsánka árust, azaz tócsnit, én így ismerem, ők meg sok máshogyan.

 

a képen a tócsni bolt látható, ára 150 ft, és ennyi nevét szedték össze. olcsó és finom

 

Visszafele Várgesztes fele, perszehogy benéztünk erdőbe, gomba sehol, pedig már akkor pár napja erősen esett. (Midőn ezen sorokat írom, már egyre másra hallom híreket hogy szedik gombát, még olyan 1-2 hét és nagy szezon jön. Én szóltam előre). Szállásunk várra néző volt, volt tévé, amit nagyon ritkán látunk, úgyhogy befigyelt maratoni esti tv-zés, és volt sok légy, ezeket irtottam a fasza kis légycsapóval, íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a képen a főhős látható, ahogy legyeket kerget

 

A környéken van a Kamalduki remeteség, egészen pontosan Majkpusztán, Oroszlány közelében. Az egészre úgy bukkantunk, hogy várakat kerestem, melyikeket érdemes felkeresni gombaszedés közben. Ekkor találtam, hogy az egyiknek köveit elhordták, és valami furcsa nevű szerzetesrend épületeit építették fel vele. Na és így mentünk el ide, de csak a neve miatt. Ezért is jó ám hülye neveket adni, mert turista ráharap jól.

 

 

a képen a Kamalduki remeteség remetelakjai láthatóak, minden házban lakott egy remete, és minden házat neves családok támogattak, cserébe a remeték a család tagjainak lelki üdvéért imádkoztak. erre mondják, hogy ügyes

 

A hely meglepően nagy, mostanában újították fel, és nem szaroztak, az újítók, beleraktak az ismertetőbe varázsvonalas ezoterikus dolgokat is, miszerint a Szent György vonalak amik keresztül kasul behálózzák a földet, nevesebb helyeken mint pl Stonehenge is, meg a Majkpusztai Kamalduki remeteség épületegyüttese, azok ott találkoznak, és ahol azok találkoznak az gyógyító erővel bír, pl föltölti az aurádat, ami ugye sose árt. Én spec orbitális faszságnak tartom ezt az egészet, de ugye ártani nem árthat, és mi van ha mégis működik, úgyhogy jól beleálltam pár percre az egyik ilyen vonalba, jól jöhet még valamikor hogy teli az aura.

 

a képen egy Szent György vonalat ábrázoló tábla látható, mely tábla a torony fele mutat, ebbe is beleálltam jól

A tanító szöveg szerint nem csoda, hogy itt mindenki jól érzi magát, de vigyázzunk, mert sok időt nem lehet eltölteni a nagy jóérzetben, mert, azt nem írják miért. Mondjuk ennek némiképp ellentmond az a dolog, hogy a barátok itt éltek. Na de, találtam itt egy szép nagy gombát, ő jól érezte magát.

 

a képen egy Pisztricgomba látható, elméletileg ehető én még sose kóstoltam, azt írják tudós könyvek, hogy fiatalon jó.

Voltunk még a várnál is, tulajdonképp egy laza kis sétával megközelíthető, ugye van benne turistaszálló, étterem, büfé, na ez utóbbit meglátogattuk, fel lehet menni a tetejére a várnak mármint, és lehet széjjel nézni, megcsodálni a panorámát. Mink is így tettünk. Van ott a falában valahol geoláda, de nem leltem.

 

a képen a Várgesztesi vár látható

Hazafele úton volt gomba még, aztán beültünk helyre, Nimród étterem a neve, ettünk ittunk jól mulattunk, vagy ez előtte volt? Mindegy is már.

 

A képen Gyapjas tintagomba látható, na ez egy nagyon finom gomba, és nem igaz az, hogy coprint tartalmazna, ezzel az anyaggal az a baj ugyanis, hogy ha megeszed gombát és alkoholt iszol mellé akkor nagyon nem fog jól elsülni a dolog, mert a coprin blokkolja az alkohol lebontását. Azért vagyok biztos benne hogy nem árt, mert önkísérlettel kipróbáltam. Más tintagombák viszont állítólag tényleg ilyenek, mindegy is mert olyanokat nem érdemes enni. Tehát ha ilyet lát valaki, szedje le, és mehet vajon pirítva, de persze csak akkor tegye, ha biztosra megy, ha nem akkor irány a gombavizsgáló. Én szóltam. Uff.

 


4 komment

Címkék: győr tócsni várgesztes kamalduki remeteség szent györgy vonal pisztricgomba gyapjas tintagomba

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr591477756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.10.29. 13:29:40

Feltöltődtél, látom.
Voltunk tavaly a remmeteségben, az télen jégverem lehet. Láttad a klotyót? Brrr...
A kiskertek a remetelakoknál állítólag a Paradicsomkert kis másai, feltett szándékom, hogy egyszer én is ültetek olyan kis gyógynövény- meg fűszerkertet az udvarba, hadd érezzem magam a mennyekben.
Tápiószentmárton mellett van az Attila-domb, ott is lehet töltődni, tőlünk buszokkal hordják oda kirándulni az idősebb hölgyeket, akik ezt beveszik, de persze tartozik hozzá termékbemutató is.

mangorlo 2009.10.29. 14:17:46

@szutshedi: nemcsak a klotyot, hanem a folyoson az etelliftet is megtekintettuk, a rendet 2 jozsef feloszlatta, es az eszterhaziak szereztek meg, akik vilagiasitottak. egyszeruen atfurtak a plafont hogy legyen etellift. hatso falon meg van egy fasza kis erkely vasszerkezete, allitolag a rajta levo tekeros
arnyekolot, (most nem jut eszembe a neve), is ok csinaltak.

a fuszerkertek nagyon jok voltak, lehet jovore ujra probalkozom fuszerekkel, az bazsalikom pl meg mindig birja kinn az erkelyen.

Lord_co 2009.10.29. 15:31:21

Olyan aranyos, hogy végig következetesen kamaldukinak hívod. Biztos így van értelme :)

A varázsvonalak a templomnál metszik egymást, ott nem jó sokat tartózkodni, de a házacskákban lehet, még jó, hogy néhányat tényleg felújítottak és ki lehet bérelni. Nekem egyébként a mindent elborító levendula-illat volt a legnagyobb élmény.
süti beállítások módosítása