HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

támad a palántadőlés március idusán is

2009.03.17. 01:58 mangorlo

Tegnap - azaz március 15 - betekertem a városba megnézni, hogyan ünnepel a nép. Persze a két hely ahova le akartam nézni az pont ott volt az események központjában, de sebaj. Első állomás Andorék Winebárja volt, melyet ezúton is ajánlok, mert jó hely. Egy nagyon puccos elegántos borház a bazilika mellett, de eközben meg Bárdos Ági énekelt a minap is ott, meg van élő flamenkózás. Az árai nekem elég meredekek – ugye én ennyiért veszem literjét az 5 literes olasz asztalinak, hú de jó is az, csak az üvegje nem fér be a szelektívbe - , bár van sör is ami még viselhető fekvésben van. A rendőrkordon ott volt pont a bolt mellett, a külföldi vendégek legnagyobb örömére, hagy lássanak egy kis igazi ungarise vírcsaftot.

 

 

 

 A másik hely meg a Gödör volt ott van egy sarokra, amit tudom, hogy nem szeret senkise, de én mégis mert csak. Ott tegnap épp Bárdos Ági énekelt, csináltam derített vakuval képet, aztán jól megbeszéltük másokkal mikor is ért végett pár napja az a diabolikus Balaton koncert, aztán tettem egy kört még az utcán hallottam távolban hogy a rendőrök kérik népet, hogy merre kéne elhagyni a területet, aztán haza csorogtam, mert nem volt kedvem se lenn maradni, Gödörben, sem fennmaradni az utcán. Ja és vettem kokárdát, 20 éve nem volt rajtam, le se veszem.

 

 

Növény fronton meg az  a gyász van, hogy Habanerók nagy részét elvitte a palántadőlés. Kiderült viszont, hogy mi az az Egyiptomi Sárga Virág, az index fórumon egy mag és egy épp kikelt szikleveles fotó alapján Lila Pereszke nick rávágta, hogy ez valószínűleg egy Tecoma_Stans, azaz sárga trombitacserje, mely a trópusok és medditerránia legelterjedtebb cserjéje. Majd itt is terjedni fog.

 

A képen egy igazi palántadőlés látható. Középen a magonc el van dőlve, a szára meg el van vékonyodva.

 

 

 

Jut eszembe, olvastam egy oldalon, hogy simogatni kell a palántákat, főleg ha bent neveled, mert attól lesz erős. Egy szabadföldi növénykét ugyanis fúj a szél, ver az eső, és attól lesz fickós./lányos. Érdekes erre magamtól is rájöttem, tulajdonképp azért is halt ki a Habanerók fele, mert kiraktam őket a hidegbe, legyenek erősek. Most meg hidegfront jön, még hó is lehet, de szél az biztos. Ma is majdnem elfújt a szél a Lehelről hazafele.  

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr671006793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása