HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Kutatás közben: Kecskemét - Kiskunhalas - Csongrád

2012.04.23. 22:38 mangorlo

Mostanában utazós munkám van, vidékre kell mennem, kérdezni. És mindig van egy kicsike idő arra, hogy valamit megnézzek, ugye most a gombamániám ural mindent, kucsmagombaszezon van, de kevés az eső, így nagyon bele kell futni egy jó helybe. Na olyanba én nem futottam bele, kivéve a Horányi kanyart, ahol 1 db-ot sikerült, de azt is úgy hogy tudtam pontosan hol kell keresni.

Mielőtt lemegyek valahova, kinézek egy csomó dolgot, ilyen tájvédelmi körzet, olyan mocsár, kunhalom, aztán örülök, ha valami sikerül ezek közül. Azt már régóta tudom, hogy nincs az országnak olyan szeglete ahol nem lenne valami varázslatos, rejtélyes dolog, olyan amiről nagyon keveset írnak az útikönyvek, az internet, de pl a helyi tourinformban se tudnak. Na ezek az igazán jó helyek, nem a szokásos barokk templom, helyi múzeum, tájház.

Kecskemétet két két dolog miatt szeretem, az egyik az Arborétum, ez egy külterületi nagy park, ezért olyan mintha egy erdőben lenne az ember, a másik a Sugovica csárda, ahol A töltött káposztát ettük. Ezekre sajnos nem volt sok időm most, de találtam egy Botanikai kertet, ahol annyira jól vannak eleresztve, hogy az állatokat is a dolgozók etetik a saját pénzükből. A harmadik a Bugaci csárda, ahol franciásan adják a csontlevest, és igazi benne a répa, és a cérnametélt.

Kiskunhalason, ahol a sivatag és a vizes mocsarak váltják egymást, na ott már több időm volt, be is szereztem egy szép kullancsot a Sóstói tanösvény környékén. Van neki egy jó nagy tavuk, mint az kiderült régen az egész vidék ilyen tavas lápos volt, de lecsapolták az egészet, nem áradnak el a házak, lett termőterület, és jól kiszáradt minden. Ami megmaradt, azt meg próbálják megmenteni. Na a tanösvény az egyik ilyen, persze én nem azon mentem, mert gombát akartam szedni, kiváló gombázós lenne, csak kevés volt az eső, mint már mondtam. Pedig ki is volt írva, hogy itt van kucsmagomba. De így is megérte.

A képen a Kiskunhalasi Sóstói Parkerdő áttekintő térképe látható, én tényleg azt hittem, hogy ilyenek ezen a vidéken nincsenek, ez egy nagyon kellemes meglepetés volt. Legközelebb kérek gombát is.

 

A másik hely, amit a gugli térkép jelez, de a neten alig van róla infó, na az a Fejetéki-mocsár, elég kevés olyan átutazó lehet, aki meg akarná nézni, mondjuk sokat nem lehet látni, de a sivatagos táj közepén egy csík zöld sáv, az errefele nagy kincs, főleg ha tudod, hogy ez az egész puszta ilyen volt régen, meg ha tudod, hogy ez az amit kerestél.

A képen látható a Kiskunhalasi Fejetéki mocsár részlete. Ha nincs kiírva, nem találom meg, annyi az egész, hogy homok-homok-(innen az) - nyárfa-kicsit vizes-(ez már nem): rét. Na én pont az ilyen helyeket szeretem, mert biztos hogy minden dűlőnek megvan a maga meséje.

Aztán Csongrádon voltam, ez majdnem ott van ahol Kecskemét, csak el kell fordulni Kiskunfélegyháza irányába, aztán jön Gátér, és végül Csongrád. Nekem valamiért Hajdúszoboszló ugrott be, az utcakép miatt. Errefele rengeteg kunhalom van, de haza akartam érni fürdetésre, így csak a pontonhidat néztem meg, mert mondták, hogy azt feltétlenül.

A képen a Csongrádi pontonhíd látható, ez egy érdekesség, de gondolom a helyieknek jobban esne egy normál híd, egysávos, tehát amíg jönnek szembe, pirosad van, és ifák, minden átmegy rajta.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr14469558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása