HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Kertészeti hírek 2009 június vége (érés, vihar)

2009.06.29. 02:03 mangorlo

Egészen nagyon szét vagyok esve, tegnap este volt egy Flash koncert a Bem moziban (csináltam videót párat, de az örjöngős koncertes filékkel valami gáz van), amit bezárnak jól és ennek ürügyén volt a koncert. Képzelhetitek mi volt ott.

De ma voltam Dagályban is, 1 km mell másnaposan fáradtan, és csak azért 1 mert nem sütött a nap. Persze amint kiléptem a strandról, kisütött. Ezúton üzenem a Napnak, hogy kösz.

Na de, a múltkori depressziós növényes beírás inverzeként, mintegy ellenpontozás gyanánt, most vidámkodás jön. Ennek oka kettős: érnek a termések, és volt egy igazi szupercellás vihar, pont a fejünk felett alakult ki. Villámlik mennydörög, ahogy a költő mondja. Volt minden, szürke felhők, világvégehangulat, szivárvány, szélvihar jégeső, villámok dögivel. Az ember már nem is kivánhatik ennél többet és elégedetten dől hátra karosszékében, hogy hát igen.

Nézzük akkor miből élünk:

 

 

A képen a Jagodka látható, és nem lehet nem észrevenni, hogy kettő darab termés érik befele épp. Még nincsenek kész, de minden nap nyomogatom őket, megpuhultak é már. Ilyenkor repes a kertész szíve, mikor látja, hogy fáradságos munkájának, miket a földeken végez, nap mint nap, van értelme.

 

Ugyancsak érik az egyik noname csili, annyit tudok róla, hogy a csávó aki adta a magot, ő egy keleti fűszeres boltban vette, állítólag valami Thai dolog. Ez egy tipikusan szendvicshez haraphatod cucc, mert csíp ugyan, de nem nagyon. Én csípem nagyon. Háháhá.

 

Ő is érik, ő egy Koral típusú cseresznyepaprika, nagyon mondjuk nem látni rajt, hogy érik, de ha kedves olvasó megfigyeli a bal oldalán a vöröses foltot, na az az érés. Nagyon szeretem a csp-t, mert gömb alakú, és mert mittomén mér.

 

Ez a kép bónusz, az egyik Jagodka egy kiadós eső után.

Tehát nagy az öröm a kertemben, jönnek mennek az állatkák is, sikerült megörökítenem egy "fátyolka lárva ledúrja a levéltetvet" akciót is.

BOGARAS KÉPEK JÖNNEK!!! 3DB (AZTÁN A VIHAROSAK)

Megláttam a minap hogy egy fátyolkalárva pihen a tűzbabon, és mivel napi szinten ölöm a korábban említett gigántikusra növő tetveket, egy példányt odalöktem az éhes ragadozó tátongó torka elé. Íme:

 

A kép alsó részen van a lárva, felül a tetv. Aki jól megnézi a lárva fejét (felül van) észreveheti a csáprágóját is. A lárva nem nagyon zizzent rá a tetvre, de segítettem neki, odaraktam egészen a fejihez, na erre azonnal megragadta és a levegőbe emelte, szegény tetv meg kapálózott.

 

És ez így ment jódarabig, aztán mire visszanéztem, a fátyolkának hűlt helye se volt, a tetvből meg porhüvely maradt csak. Ezek szerint a lárva kiszívja a tetűből a cuccost. Rákerestem neten a fátyolkalárva táplálkozási szokásaira, Brehmnél meg is lett a válasz. Érdekes, tavaly is lencsevégre kaptam egy hasonló atrakciót, de a két fátyolka lárva nem hasonlít nagyon egymásra, pedig errefele 99%-ban csak aranyszemű fátyolka fordul elő, lehet hogy másik vedlési állapotban voltak? Csupa kínzó kérdés.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán itt van egy kis pók, a tűzbab levelei között él, és tetvekre vadászik. Nem tudom ki ő, de haver.

(Frissítés júni 30-án: elég volt csak felraknom az egyik index topickba, és egy tudósember megmondta, hogy kispókunk nem más, mint Enoplognatha ovata, azaz Vonalas törpepók, aki amúgy a Fekete özvegy rokona. Most, hogy már ezt is tudjuk, örülünk)

Na:

Aztán volt itt egy nagy vihar is, iszonyat fülledt idő volt, távolból hallottam dörgéseket, metneten néztem radart elég sokat ígérő volt. De csak csak nem akart leszakadni az ég, én meg már nagyon ideges voltam, amikor érzed az elektromosságot a levegőben de nem akar jönni a vihar na az nagyon cudar érzés. Aztán elkezdődött a műsor:

 

 

Először jöttek furcsa felhők, benne sok fekete amiben jó sok eső van. Én meg integettem nekik, hogy gyertek erre is, ne menjetek el mellettünk! Itt még kinn vannak a parik.

 

 

Itt már egészen furcsák voltak a fények, és mint az látható még nem volt szél, hisz a csodás szélkerekek meg se mozdulnak.

 

Na és akkor hirtelen kitört a szélvihar én meg kapkodtam le a balkonládákat. a fények már nagyon vadak voltak, de a felhők se semmik. Eső még nem volt.

 

 

Ezt mindenképp be akartam ide rakni, a tűzbab és a szupercella :) Meglepő módon bab remekül vizsgázott túlélte.

 

Itt már volt eső, nem is kevés, és mikor máskor, előjött egy szivárvány is.

 

Eléggé túlvilági volt az ég. Lemenő nap és felhőszakadás elegye.

 

És ugye jöttek a villámok, én meg kivittem állványt és kezdődött a móka, 87 képet csináltam ebből a beállításból, és 1 villámot sikerült is lekapni. Hosszú záridővel persze, ne gondoljátok hogy kattintgattam állandóan, pedig de. Csak ezek 2-3 másodperces expozíciós idők.

Ennyit mára, jóéjszakát.


34 komment

Címkék: flash villám vihar bem mozi fátyolka levéltetű tűzbab futóbab fátyolka lárva

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr201214779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2009.06.29. 13:05:47

Láttam, stílusosan belinkelted a Quimbyt.
Azért jó nektek, hogy Budapesten sok buliba mehettek. Nekem viszont nem beteg a sarkantyúkám.

Szerencse, hogy az a fátyolkalárva nem 1 m-es. Turbóvámpír. Szemétlapáttal akkor agyon se lehetne csapni.

Jó kis bejegyzés volt, sokat nevettem.

mangorlo 2009.06.29. 14:29:38

köszönöm, mindég jól esik a dicséret. bevallom én is nevettem rajta :)

fátyi lárva meg jószolgálatot tesz, csak lehetnének többen is

kvimbitől csak ezt szeretem, de ezt nagyon

eMTé · http://valogatott.blog.hu/ 2009.06.29. 15:27:48

tényleg nem sárga... nade hogy savanyú-e, azt nem tudhatom :-)

mangorlo 2009.06.29. 18:21:53

@eMTé: nem savanyu igazi regi paradicsom ize volt, egyszerre savanya es edes, olyan pikans

feltételes reflex 2009.06.29. 19:14:51

kedves mangorlo!

ha sikerülne megjavítani a hibás Flash-öjöngős filéket, felteszed ide?

nagyon ütött az a koncert, én szétnevettem magam

mangorlo 2009.06.29. 21:02:22

@feltételes reflex: ott voltal meg akkor amikor kijott a rendorseg? hajnali felketto kb

en masnap neztem videokat es ott latom h videozom a rendoroket az utcan es kiabalom hogy SÜN! mi volt ez a rendoros dolog?

feltételes reflex 2009.06.29. 21:59:00

@mangorlo: basszus, akkor én is ott sünöztem:DDDDD

hol találtál videókat??? vagy csak nem.....te vagy a "néma táncos"???:o)))))

mangorlo 2009.06.29. 23:16:53

videoztam oket. van egy csomo yutubon keress ra hogy mangorlo es videoim kozott vannak

milyen nema tancos? az nem lehetek mer neha beleenekeltem a mikrofonba

feltételes reflex 2009.06.29. 23:28:56

@mangorlo: köszi!nézem...
és bocs, csak tök másvalakire emlékeztem, h videózta a rendőrséget (is), erre vonatkozott a kérdés, meg az a bizonyos táncikálás már úgyis a Flash után volt:))

egyébként nem volt világos, h miért szállt ki a rendőrség, és aztán miért ment el szó nélkül. pedig egy darabig úgy nézett ki, hogy erősítést várnak, de gondolom, miután látták, hogy nem nagyon vesznek róluk tudomást, leléptek.

mangorlo 2009.06.29. 23:31:51

@feltételes reflex: szerintem azer jottek ki mert 9 tol folyamatosan voltak vagy 100 an a mozi elott es lako kihivta oket vagy csak kijottek mert illegalis csoportosulas vagy mittomen

feltételes reflex 2009.06.29. 23:36:32

@mangorlo: ohh, kis félreértés..azt hittem, vannak fenn a mostani eseményekről is videók

feltételes reflex 2009.06.29. 23:38:04

@mangorlo: hát épp ez az, h ha csendháborítás miatt jöttek volna ki, akkor szerintem széthajtják a népet...

mangorlo 2009.06.29. 23:38:13

@feltételes reflex: meg nem mertem megnezni oket :)

feltételes reflex 2009.06.30. 00:01:03

mer te legalább videóztál is menetközben...mi meg rajta vagyunk:) szerintem én jobban félek:)

mangorlo 2009.06.30. 00:06:54

@feltételes reflex: es mitol felsz? de ne felj engem is videoztak

feltételes reflex 2009.06.30. 00:22:12

@mangorlo: mert felért egy komplett becsületsüllyesztéssel, amit ott nyomtunk...igaz, ezt minden Flashen mindenki vidáman és önszántából teszi...nade viszontlátni...???:D

mangorlo 2009.06.30. 00:34:10

@feltételes reflex: ne felj nem rakom fel, bar nem tom te melyik lehetsz. meg megnezem a videokat, mennyire durva, mondjuk en eloszeretettel videozom kozonseget :)

feltételes reflex 2009.06.30. 01:00:03

@mangorlo: részemről nyugodtan felteheted, az ember vállalja csak a tettei következményeit ;))

mangorlo 2009.06.30. 01:08:56

@feltételes reflex: jesszus mit muveltel? melyik vagy te?

feltételes reflex 2009.06.30. 01:26:22

@mangorlo: jézusom, már nézed?? :)))
én pirosban, inkább a szélén. a végére felmásztam egy haverom mögé a kisdobogóra,bár Hexe párszor megpróbált még beszuggerálni a tömegbe. (Aztán valaki az előttünk lévő asztalt vagy harminc üveggel felborította, esküszöm, nem én voltam:))))

mangorlo 2009.06.30. 01:37:33

@feltételes reflex: hu ilyenre nem emlekszem h feldolt asztal. az meg megvan h talaltam egy telefont es bemondtuk mikrofonba, meg h beleittam miki boraba.

feltételes reflex 2009.06.30. 01:45:03

@mangorlo: a belső hangfalhoz közeli asztal volt, elég súlyos üvegtörmelék maradt a nyomában.

egyébként sztem ugyanazt a telefont vesztették el mégegyszer, akkor meg a haverom találta meg és adta le a végén.

és neked utána snitt? :)
és miki büntetlenül hagyta, hogy beleigyál a borába?? :)

mangorlo 2009.06.30. 03:19:00

a miki haver ugyhogy ihatok piajabol :)

amugy igen, kicsit snittes lett a dolog. beleneztem videoba van egy egy oras koncertfelvetel. eleg vicces

feltételes reflex 2009.06.30. 10:44:28

@mangorlo: na most már megpukkadok a kíváncsiságtól; mikor pakolod fel a művet?:)

Miki haver, de azért láttam már gyengéden belerúgni valakibe, ha bántották a munícijót:))

mangorlo 2009.07.05. 18:58:12

@feltételes reflex: nem biztos h felrakom, tul sokat videoztak engemet is, de biztos erot veszek magamon es feltolom vegul, csak most voltam volton oszt par nap es tipli balaton sound na de amikor annak vege akkor lesz idom felteve ha nem lesz 8 oras bejar meloba de ha nem lesz akkor akkor lesz

miki jo arc mindig ad a piabol, de maskor meg van amikor o veszi ki kezembol :)

mangorlo 2009.07.05. 19:04:50

@Lord_co: jok ezek a videok de a koncertbol is lehetett volna belerakni. az en videoim inkabb a pankos vonalat mutatjak meg, miki es ozike nyilatkozatai kifejezetten oszinte kokemenyek :)

Lord_co 2009.07.06. 01:43:29

@mangorlo:
ez a Bemről és a több napos bezárási buliról szólt, nem konkrétan a Flashről.
Meg hát itt filmekről dumálnak, kávézóról, könyvesboltról, talán nem tartották volna szerencsésnek bevágni egy jellemző részt a barbibaba-feleség megdugásáról vagy a lábikókról egy zsák cementben :)

Fura, hogy az Európa és a Hunnia közönsége nem mozgolódik, pedig azokat is bezárják-eladják.

mangorlo 2009.07.06. 07:04:19

@Lord_co: jo de ez itt egy olyan est volt aminek koronaja a miki fele gyalazas volt es ezt kihagyni max picit beletenni a zenet ez szerintem nem okos, hanem gyavasag. es miert olyan beszari mindenki h nem meri belerakni ahogy miki szajara veszi a port nevet? emlekszem anno a narancsban lejott olyan feloldalas cannabist hirdeto vicces ami a marlborora hasonlito dobozban mutatta a cuccost. na olyan mar nincs mert mindenki jol ul a pocsolyaban es dagonyazik mint diszno es semmi pankulas nincs mar. faszom ebbe az orszagba

mangorlo 2009.07.20. 22:36:48

@R.T: köszönöm :) igyekeztem
süti beállítások módosítása