HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

vetés 2012

2012.03.02. 22:30 mangorlo

A vetéssel idén megvártam a márciust, tanulva a tavalyi esetből, amikor a február végén elvetett magok nem akartak kijönni hamarabb, mint ha március elején vetettem volna, ugyanis volt ami 3 hétig várt. De jó vége lett a dolognak, mert minden kikelt, és minden termést is hozott, de a kísérleti növények nem arattak átütő sikert. Ezért idén, 2012-ben sokkal megfontoltabban állítottam össze a kiskertet. Ma este joghurtos, kefires dobozokba, és sörös pillepalackok lefűrészelt aljába raktam el a magokat, persze mindegyiket kifúrtam alul, mert a pangó víz nem egészséges. Földet is tettem a cserepekbe, a magokra még egy kicsit, és meg is locsoltam őket jól. Ezeket raktam el:

Pimiento paprika - édes paprika gyermeknek, állítólag a bell peppernél, (itthon kaliforniai paprika)  édesebb

Serrano Tampiqueno - mexikó egyik nemzeti paprikája, hasonlít a jalapenóra, de nem az, nem olyan tömzsi, kicsit hosszúkásabb

Ulupica - na ezt nem raktam el, mert áttelelt, de ez is lesz az erkélyen

Wild Bolivian - paradicsom, előző évről szedett saját magból, gyermeknek nagyon bejött tavaly, kettő láda is lesz, és jól felfuttatom, mert ez, mivel vad, nem determinált, hanem nő, mint égígérő paszuly

Black Cherry - paradicsom, ez meg nekem jött be tavaly, anyámnál volt egy kihelyezett paradicsom tagozat, onnan a mag, kicsi, és sötét, és édes

Stevia - Paraguayi mag, ezt ki kell egyszer próbálni, elég fű íze van a levélnek, közben meg édes, mint egy édesítő, de nagyon divatos manapság

Oregon borsó- hüvelyestül megehető cukorborsó, az Oregon egyetem fejlesztette ki ezt a fajtát, ebből két ládányi is lesz, gyermek végett

Passiflora Liguralis - egy maracujafajta, amit granadillának hívnak, na ezt egyáltalán nem akartam vetni, de a csóka, akitől több magot is szereztem, rábeszélt, hogy persze hogy fog teremni, persze nem az első évben, át kell teleltetni, mert fagyérzékeny, meg futónövény is. de egyszerűen nem lehetett a növénykének ellenállni. na ez lesz a nagyszoba ablakában, ha más nem virágját fogjuk csodálni, az valóban elég pompás

Fine verde bazsalikom - ez egy olasz, apró levelű, gömbbé növő bazsalikom, mivel fűszer az kell, ez a fajta lett, untam már az alap genovait, az amit itthon "A bazsalikomnak" ismernek. ezt itthon görög bazsalikomnak hívják kb

amit nem vetettem még el, de lesz: 

Estike - ez immáron hagyomány nálunk, és aki nem ismeri az esténként vanília illatát ontó estikét, az lemarad valami nagyon fontos dologról

Paris market répa - francia gömb alakú répa, gyermeknek

Mizuna - na ez nekem, nagyon csípős japán saláta, az előző évi még most is terem, mert valamiért kikelt ősszel is. pl cigánypecsenyére rárakva nyersen, nagyon ott van

Orvosi zsálya - ez a lányoknak, mert szeretik

Eperpiros "strawberry" kukorica - hát ezt muszáj lesz, már csak a színe miatt, ha máshol nem, a szobában nő majd

- a thai padlizsánt, és a minisütőtököt elvetettem, nem vetem el


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr274285361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása