HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Végre vetettem

2011.02.19. 22:25 mangorlo

Napjaim zselében úsznak, sosem alszom ki magamat, este 20 kor halott vagyok, és éjfélkor már alszom, DE ellenben sokat sétálunk Sacival a környéken, megnézzük a kutyákat, és imádjuka a nagy kocsikat, de a legújabb az, hogy hazafelé sétálva amikor egy mögöttünk futó nagy kutyától megijedvén kerülni akartam, és egyáltalán nem akartam bemenni a játszótérre, a rám kötözött gyermek, mert mei tai ban lóg rajtam, mert az jó, tehát megszólalt, hogy TA! TA! és vadul mutogatni kezdett a hin"TA" felé. Mondom neki jó hát ha te nem félsz a kutyától, akkor arra megyünk, és valóban a hinta kellett neki, híresen nagy vigyorával örült is neki, és nagyokat kacarászott, amikor mentünk egy kört rajta. A maminak vitt mekis kaja meg ott hűlt a zacsiban, de megbeszéltük, hogy na most már elég, mert mami éhes és menjünk gyorsan haza, nem is volt hiszti.

Az is igaz, hogy amikor hintázunk, mindig mondom neki hogy hinTA, palinTA, és úgy néz ki megragadt a fejében. Amúgy is nagyon megugrott a fejlődése, kapaszkodva már remekül áll, és a széket tolva már pár lépést is tett.

Na de azért kezdtem ezt el írni, mert végre vetettem, idénre nagyon komoly társaságot szereztem be, a vadcsiliket (covincho, ulupica), és a vadparadicsomokat (wild peru, wild bolivian) épp most vetettem el. Még gyűjtöm az erőt hogy a tomatillokat és a távolkeleti salátákat, és más finomságot is földbe rakjam. Fejben és kockás papíron meg van tervezve a kert, ami ugye egy 2m2-es lakótelepi erkély, de az előző években is elég jól termettek a növénykék, úgyhogy nem félek. A ruhaszárítókötél le van foglalva a gyerekruháknak, pedig fasza tökféléim is vannak, meg korilla, aztán az is szempont, hogy ki lehessen jutni majd nyáron, és hogy gyermek ne találkozzon mérgező növényekkel. Ehhz képest idén a Solanum félék felé mozdultam el, a paradicsom ilyen pl, de a hmong padlizsán, naranjilla, litchitomato is az. De hiszem, hogy nem lesz baj, mondjuk, a licsitomato fantázianevű az tüskés is. De a termése ehető.

Ezt terveztem el idénre:

Erkélyen a balkonládákban a korláton a vadpaprikák lesznek, jobb oldalon lenn a tomatillók, bal oldalon lent a litchitomato (Solanum Sisymbriifolium) és a hmong ruffled pumpkin eggplant, aztán az ablak felőli fal alatt a vadparadicsomok. A kinti folyosón lesz a kínai, japán, thai saláta szekció. Konyhában az ablaknál zsálya, indiai bazsalikom, törpe bazsalikom. Ennél sokkal több cucc van, és szegény ismerősök és rokonok már nyaggatva vannak, hogy vinnék hozzájuk palántákat. Van csodabogyó is.


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr422673647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása