HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Itt a tavasz virágos, Kőbányai világos!!!

2011.03.31. 12:55 mangorlo

Pár napja tavasz van, a növénykék már kint éjszakáznak az erkélyen, persze első nap féltem, mi lesz ha elfagynak, Ulupica benn is maradt, de amikor láttam, hogy a gyönge szárú Tomatillók bírták, miért is ne bírták volna, hisz gyomnövények azok, mint a csucsor. Szomszéd nénivel közös erkélyen a salátaszekcióban 3-ból kettő már kikelt, a maradék 1 nem tudom miért tétovázik,  - ez amúgy a thai mustársaláta  - az is lehet, hogy majd nyáron hirtelen előbújik. Régebben is sokszor előfordult, hogy azokat a földeket, ahol nem kelt ki senki sem, hozzáöntöttem a növögető növények ládáiba, és később mindenféle rejtélyes dolgok jöttek elő. Olyan is volt pl hogy csilik között nőttek ki kaktuszok. Na tehát a külső erkélyen a vörös mizuna és a mustárbimbó pár napja eredt neki, mostanra az első lomblevelek is láthatóak már, állítólag 30 naposan már szedhetőek.

A képek bő egy hetesek, ugye este már nincs erőm felrakni, napközben meg nincs időm reá. Vagy fordítva. Vagy mindkettő. Most amikor szerkesztem a napközben írottakat este tíz van, éjfél, oda kell figyelnem már erősen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

A képen a vörös mizuna látható, ezt, vagyis a zöld változatot a budai biopiacon sikerült már megkóstolnom, elég jó íze van, nem az az ízetlen saláta amit a boltban árulnak, hanem faszán csípős, harsogós, a fizimiskája meg olyan vékony, cakkos, téphető, vágható. Nem is értem miért csak ízetlen, vagy keserű salátákat lehet kapni a piacon, a jégsaláta már okébb, de a ruccola  - amit amúgy utálok, sajátos medvecukor íze miatt, meg a galambbegy - , drága.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen a kínai mustárbimbó látható, erről nem sokat tudok, állítólag ez is mustáros, és az sem világos hogy a levelét és/vagy a virágját kell enni. Amúgy ma néztem őket és már elég pofásak már látszanak a cakkos levelek is. Majd erről is jól írok oknyomozósat ha kinő valami ehető belőle.

 

A 2m2-es erkélyen pedig ezek vannak:

A Lidl-ben vett Physalis peruviana, avagy ehető zsidócseresznye fogta magát és nagyon kikelt, volt már olyan 50 magonc amikor szétültettem őket, mert ugye nekünk 3-4 férne max el, főleg hogy a Tomatillókkal kell a fal mellett osztoznia, de cserébe reggeltől kapnak fényt, mert először a jobb oldali falat világítja meg a nap.

 

 

 

A képen a Physalis peruviana látható, nevezik még Pohának, golden berrynek, földicseresznyének - ground berry. A Tomatillótól eddig abban különbözik, hogy nagyon lassan nő, és sokkal szőrösebb.

 

A Physalis ixocarpa, a mexikói földicseresznye, talán mert hamarabb nőtt ki, nagyon megnyurgult, még szerencse, hogy tud a szárából is gyökereket ereszteni. Ők már akkorák, hogy a héten rakom is szét balkonládába.

 

A képen Tomatillo látható, már látni a csucsorhoz hasonló cakkos levélzetet. Na ezt a képet nagyon eltaláltam, nappal szemben, átlátszós levelek.

 

Legjobban a vadpaprikát várom, az Ulupicát, 30 magból 3 kelt ki, egészen jó arány ahhoz képest, hogy nem volt sok remény. Elég lassan nő, remélem csak a gyökérzete fejlesztése miatt. A másik a Covincho az meg se mozdul, de bármi lehet, úgyhogy azok földjét is beleöntöm majd egy növényhez.

 

A képen Ulupica, már látható a második pár lomblevél, és látható, hogy sokkal szőrösebb mint a hazai paprikák, gondolom a hidegtűrése miatt van így.

A másik nagy várományos a Solanum sysimbrifolium, ez egy tüskés növény, tüskés burokban ehető piros termése van, nem tudom mihez lehet hasonlítani, a paradicsom, és Tomatillo rokonja. Morelle de Balbis, illetve Litchi tomato nevekre is hallgat.

 

 

A képen a Morelle de balbis látható. Állítólag nem nő meg nagyra, de nagyon tüskés, és minden része mérgező. Ideális növény kisgyermekes családba. Azon morfondírozom, hogy Saci ilyen növények között fog felnőni, és amikor tanulják az ovi-isiben hogy paradicsom piros, és itt, meg nagyiknál fehértől a feketéig minden van, csak paradicsomból, és nem említve ezeket a egzotikumokat, hát fel kell kötnie a gatyáját.

 

 

A képen egy Wild bolivian paradicsom látható, majd ha nagyobbak lesznek akkor jól össze tudom majd hasonlítani őket levelük más e stb. Meg ugye érdekelne, hogy ez pontosan mi is, mert latin nevét nem tudom. 

 

 

A képen egy Wild peru paradicsom látható, most vagy az van, hogy valamiért kicsire nőttek, vagy ez ilyen, de tény hogy sokkal kisebb mint a Bolivian.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen Korilla van. Nagyon nyomja, nem értem ilyen kicsi magból hogyan nőhet ekkora növény, lényegében földből és vízből alakul levéllé. Rejtély. Ezt most szívesen kifejteném, de holnap reggel babajeltanfolyamra megyünk, azt is kifejteném. A szeretlek jele amúgy ördögvilla plusz hüvelykujj. Ezzel zárom soraim.

 

 

 

 

 


8 komment

Címkék: saláta paradicsom paprika chili csili mizuna földicseresznye tomatillo ulupica korilla zsidócseresznye physalis peruviana physalis ixocarpa poha ground berry solanum mustárbimbó wild peru wild bolivian

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr732787907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2011.04.02. 10:15:24

Én is ezen filóztam, hogy a kertben legalább tíz olyan növény van, ami mérgező, abból három vagy négy jó eséllyel halálos.
Vicc, de amikor a leányom az oviban eldicsekedett, hogy van mindenféle színű paradicsomunk, elalélás helyett mindjárt üzentek, hogy akkormán ugyan szíveskedjünk belőle egypár kilót küldeni a gyerekeknek, mert a 8500 forintos havi kajatérítésbe nem fér bele az, hogy a gyerekek elég vitamindús zöldséget kapjanak.
A wild peru nekem is tök pici, kisebb még a legdetermináltabb törpe paradicsomnál is.
A földicseresznye meg olyan nagy ló lett, hogy két-három hét múlva kénytelen leszek kiültetni a nagykertbe.
A tomatillot állítólag nem támadja a Phitophtora infestans, mint a paradicsomot meg a krumplit. Jövőre én is fogok ültetni pont ezért. Csak van valami olyan burgonyaféle, ami nem megy tönkre egy lendülettel.

mangorlo 2011.04.02. 13:39:07

@szutsagi: tegnap találtam liszteskét a Tonatillókon, és állítólag az atkák is szeretik. liszteske ellen idén először kipróbálom a Ragadós Sárga Lapokat, atka ellen passzolok.

kicsit megnyugodtam, tehát az oviban örülnek a hülye kertész szülőnek :)

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2011.04.02. 20:30:39

Éteri csevegés mindenféle trópusi izéről:-)

Családotoknak tartozom egy hálás köszivel a mei tai miatt, amit tőletek lestem el. A hasfájósság kezdetén kezdtem el használni és nagyon szeretjük, a pszichológiája meggyőző, a használhatósága 100%-os. Hordozós mami lettem :-)

szutshedi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2011.04.02. 20:31:52

apukákat pedig jobban megnézik azóta a csajok, ugye?

mangorlo 2011.04.02. 21:50:25

@szutshedi: örülünk, mert a hordozás az tényleg jó. én az elején elbizonytalanodtam, ugyanis egy vastag Nandu kendővel kezdtem, de jött életem párja, és szerzett nekem egy Gremese Mei Tait. minden jó is volt de leány már nagyobb lett, és elöl hordozni már macera, hátul meg nem igazán szeretem egyedül BKV-n. Most van a nagy projekt hogy a kendővel való háton ill csípő kötést tanuljam meg.

susztertangó 2011.04.05. 06:49:53

@mangorlo: Jó reggelt! A multkor megcsodáltam a metrón egy anyukát , aki a hátáról levarázsolta a gyereket ebből a hordozókendőből. Volt hely a kocsi hátsó részén levő 3as űlést elfoglalta a gyerek a szatyor meg a kabát, ami ha jól láttam, mintha slicces lett volna. A kendő valószínű fél tengeri mérföld hosszú volt és percekig tartott az előadás míg az egyik hordmódból a másikba csomagolta magukat, pedig nagyon lendületese dolgozott. Hát nem jobb-e, valami kapcsos-pántos hordozózsák?

mangorlo 2011.04.05. 21:32:20

@susztertangó: szerintem is jobb, de én nem igazán vagyok benne spíler, én a meitaiban nyomom, persze ez is jobb mint a baba elől kifele lóg mint banán cuccok

babakocsinál meg pláne jobb. milyen izgalmas is lehet babakocsival gombázni menni

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2011.04.10. 15:49:40

Nekem volt kapcsos-pántos kétféle is, sokat hurimpáltam benne a leányt, de az nekem hátgyilkos volt. A mei tai sokkal jobb.
süti beállítások módosítása