HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Apa lettem

2010.04.24. 04:41 mangorlo

Na, most is csak azért tudok írni, mert aludtam 22től 2-ig, az ember friss szülőként olyan dolgokat tapasztal meg, amit  nem is képzelt volna, nincs már az a temérdek idő, mint régen, ha valami személyeset akar az ember akkor teszi amikor a kishercegnő alszik, és nagyon hatékonynak kell lenni, mert sose lehet tudni mikor jön a sziréna. Az alvás meg olyan dolog, hogy én híres voltam arról, hogy nehezen elalvó. Délután, na aztán azt soha, már az oviban is rémtörténeteim voltak, mennyire sose akartam aludni.

Na ma pl az volt, hogy persze hogy akkor van vidéki kutatás, amikor Saci még friss 2 hetes, úgyhogy papa rendszeresen 6 kor kel, és megy kisautóval vidéki városba komoly felnőtteset játszani. Aztán amikor hazaér, kiságy felett bebólint kislányát altatva.  És örül olyanoknak is hogy 10-20 perceket tud bármikor aludni, ilyeneknek amúgy tényleg nagyon. Mama ilyen esetben jóesetben pihen egy kicsit, mert ő is le van kibaszottul terhelve kicsikét és ő még gombázni se mehet el. Hobbik, és egyáltalán bármi teljesen takarékon vannak, növényezés az elvileg megy, de nem igazán van idő baszkolódni, egy csili életét nyomon követni, erkélyen szemlélődni. Jó ha kijutok oda locsolni, már annak is örülök. Dögvirág kinyílt, csilik nőlnek, vadvirág kert amit ültettem egyre harsogóbb. A képek amiket készítettem behatározás céljából azok is egy hetesek.  Kishercegnő nagyon keményen tolja, még semmi sem érdekli a kaján kívül, de nem hülye gyerek ez, igaza van, és basszus megszerzi ami kell neki.

Ma amúgy nagyon kicsit hazafele tudtam gombázni, találat nem volt nagyon, mert órákra nem is tudtam eltűnni az erdőben, mert haza kell érni, de jó volt mert már hiányzott a vadászat, hoztam is haza egy kullancsot. Egyik nap, amikor már nem bírtam magammal, az autópálya parkolónál megálltam, és nekiindultam az egyik titkos gombás helyünkre. A gond az csak az volt, hogy a pálya mellett végig kerítés van, vadvédelmi. De ez embervédelmi is mert több méter magas és nagyon ritkán van rajta kapu. De megtaláltam a megoldást, a vízlevezető árok alatt át lehet bújni és el lehet indulni a folyón át a fák közé.

Ja igen, és az egész dolog álomszerű, két hete született meg Saci, de már amikor először fogtam, akkor is csak néztem ki a fejemből 2-3 napi nem alvás után, hogy akkor ez most a mienk, vagy vissza kell adni valakinek? És azóta is nem hiszem el, hogy ittvan és szuszog, röfög, enni kér és sír, és kis talpa van, és vigyázni kell ahogy felemeled tartani a fejét, és mintha néha mosolyogna is. De sírni na azt tud. És amikor kialszom magam, kicsit, akkor se alszom ki magam teljesen, és nincs idő leülni és elgondolkozni, hogy na apa lettem, itt van a lányom. Mélyvíz. De azért elég csak ránézni, és tényleg nem érdekel, hogy fáradt vagyok, mert tényleg itt nő fel előttem egy új világ, aki  szépen mindenre rá fog csodálkozni. Azért néha tényleg elfáradok és kétségbeesek, hogy mit kéne csinálni, hogy ne sírjon és aludjon már végre el az a büdös kölök. Most édesdeden aluszik, szép nagy haja van, akkora a füle mint a hüvelykujjam, és ha ránézek magamat látom. Alszom én is amíg lehet ;)

A kiskertben tehát ilyenek nőlnek:

 

A képen egy nagy termetű növényke látható,  a nevét nem tudom, de majd kiderül legkésőbb virágzáskor. Nem lehet nagy fírmány rájönni, mert Lidlben vett tavaszi virág mix volt amiből kikelt. Majd írok egy bővebbet a kisvirágokról, egyszeris. 

 

 

 

 

Meg akartam még nézni egy részt egy új sorozatból, a Parenthood 3. része, de esélytelen.


20 komment

Címkék: gyerek apa csecsemő mama gomba paprika csili dögvirág

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr1001947224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miaszosz 2010.04.24. 13:08:07

Gratulálok a csöppséghez és sok boldogságot, jó egészséget kívánok a családnak. :)

gpetersz 2010.04.24. 13:11:16

Vazz, majd megsajnállak... Nekem 3 van és egyszer nem sírt a szám, nemhogy publikusan, privát sem.

Nem kell beszarni.

huncut_kata 2010.04.24. 13:22:03

@gpetersz: Az elsőnél te is be voltál biztos szarva, csak aztán az évek meg a rutin és visszafelé már máshogy emlékszel :-)

ChPh 2010.04.24. 13:25:30

Gratta, az érzések kölcsönösek, én 5 hetes friss apuka vagyok, meglehetősen több alvással :)

nagytomsky · http://nagytomsky.blog.hu 2010.04.24. 13:32:07

Az enyém ma két éves és minden nappal egyre jobb és jobb! Ne aggódj, hogy sír a szád, majd leszoksz róla. De úgy is mondhatnám, hogy megszokod és nem fog érdekelni! :) A gyerek minden bajtól, szomorúságtól, fáradtságtól megszabadít!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.24. 13:34:15

"a Parenthood 3. része,"
De az ott most élőben megy nem? :D

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2010.04.24. 13:34:47

Jé, növényes blog. :-)
Amúgy meg, csak neked:
felicitasz.blog.hu/2009/10/28/legyen_gyerekem_vagy_ne_legyen_7
a szülővé válás örömeiről.
@gpetersz: én nem érzem, hogy ennek az illetőnek sírna a szája széle.

spteacher 2010.04.24. 14:22:28

gpetersz
Szerintem te baromira félreértetted,amit mángorló írt. Nekem ez az írás arról szól, hogy milyen hihetetlenül újszerűen csodálatos érzés szülőnek lenni! Még az is megdöbbentően nagyszerű / ill. hát bőven kibírható /, hogy keveset lehet aludni és olyan nagyon egyszerű dolgok válnak meglepően fontossá, mint pisi, kaki, mert hát mindenért kárpótolja az embert, amikor a kezébe fogja azt a kis édes, illatos, puha bőgőmasinát!
Míg nincs gyereked, addig jobb esetben ezért sajnálod, rosszabbik esetben titokban hülyének nézed a barátokat!

NemesekErnyo 2010.04.24. 14:33:12

Bájos történet, visszaidéz egy bizonyos korszakot :)
Gratulálok az írójának, sok boldogságot!

ratt_724 2010.04.24. 15:12:41

Mint szintén két hetes apuka gratulálok és átérzem, amit írsz ;-)
Aludj amikor csak lehet, és élvezz ki minden percet...

mangorlo 2010.04.24. 15:19:11

most vágtam körmöt mindjárt megyek büfiztetni. és megvolt az első gitározás is, mármint hason kívül, mert hason belül elég sokat mutattam neki. szereti a gitárt.

én azt írtam le amit érzek, nem hiszem hogy minden rózsaszín van amikor a faszba kívánja az ember az egészet és aludni akar. és van amikor olvadozik. aki nem így érez az vagy hazudik vagy nem így érez ;)

na és végre kijutottam az erkélyre és vannak friss növényes fotók is. majd valamikor mutatom

köszi a bíztató szavakat :)

jani83 2010.04.24. 15:21:10

"Apa lettem"
Na és?! Rajtad kivül van még több mint 2 milliárd apa a Földön. Egy vagy a sok közül.

4749 2010.04.24. 15:24:30

Te nagyon hülye vagy jani83

mangorlo 2010.04.24. 16:06:40

@jani83: na és? egyszer vagyok ÉN apa. olyan másnak nincs

mangorlo 2010.04.24. 16:10:39

@ColT: jó sorozat az talán valamikor behozzák ide is. a sírhant művekből a Nate az egyik és a Gilmore Girlsből a csaj a másik főszereplő. családi drámás sorozat. én rákattantam eléggé. 6 résznek van eddig magyar fölirata.

Balage1551 · http://fjord.blog.hu 2010.04.24. 16:13:29

Mint egy szintén két-hetes apuka, gratulálok és átérzem eme új helyzet minden örömét és nehézségét. ;-)

@jani83:
A világon veled együtt is van úgy egymilliárd olyan ember, aki szeret értelmetlen, arrogáns és durva megjegyzéseket fűzni blog bejegyzésekhez. De lehet, hogy tévedek, mikor egysoros megjegyzésedből ítéllek meg. Ezért inkább egy kérdéssel tenném tisztába a dolgokat: miért is olvastad el ezt a blog bejegyzést?

szutsagi · http://gizgazok.blogspot.com/ 2010.04.25. 09:51:04

Félre a szarrágókkal; meggyerekesedni az egyik legjobb dolog a világon! Persze hogy eleinte fárasztó, és néha már nyilván kivándorolni akar valaki a kis bőgőmasina mellől, de így pár év távlatában ezt is visszasírod lehet, hidd el. Az a gáz igazából, hogy leszármazóink persze mindenben minket utánoznak majd, abból tanulnak, és pedáns, antialkoholista, csokiutáló, kulturált beszédű, szorgalmas, otthonülő jellegű sötöbö... bioszülővé kell átterminátorolni magát az embernek. Most gondolj bele... Fel kell kötni a gatyát, nincs mese.
Ja, tesómmal együtt gratulálunk, és jó egészséget kívánunk.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2010.06.06. 22:08:43

Gratulálok! Meggyerekesedni nagyon durva, én sajnos csak napi 1-1,5 liter borral bírtam eleinte a kiképzést. Most már belenyugodtam, hogy nincs menekvés :). Viszont igazán csak a fiam tud felvidítani is, szóval kétélű a fegyver.

Az első hónap alatt értettem meg a mondást, hogy "az ördög nem alszik".

Csak így tovább, mindig visszajövök a blogodra. Az lesz jó, amikor majd együtt mentek gombázni meg együtt kertészkedtek, meglátod. Az enyém már négy múlt, és még mindig 7x24.

mangorlo 2010.06.06. 23:22:58

@hillaby: köszi, épp most gondolkodtam hogy írok valamit, de mindennap ez van elgondolom aztán éjfélkor már zombi vagyok. na de most
süti beállítások módosítása