HTML

Friss topikok

  • Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

Kacsáim kertje

2010.06.10. 00:36 mangorlo

Történt egyszer, hogy itten mifelénk Erdőtelkeken, ami méltatlan maradt le a XIII. ker részeiből, de így járt Felső-Bikarét is, na történt, hogy a 90 es években építettek egy nagyon ronda épületet, mert a 90 es években nagyon ronda épületeket építettek valahogy, és mire megépítették, nem tudtak mit kezdjenek vele, és lett belőle egy papírbolt Rodin áruház, ami azért volt érdekes, mert van egy baszom nagy épület, és bemész, és van benne egy kicsi kis bolt, amiben papírdolgokat tudol venni, de valahogy nem jön ki a dolog, azóta se tudom az emeleten mi volt. Na és évekig csend volt, a fűben békésen nőltek a csiperkék, nem szabad lakótelepen csiperkét szedni, mert tele van káros anyaggal, de azt hallottam tudós emberektől, hogy összeszeded a csiperkét béáztatod vízbe, és elviszed telekre, és kiöntöd, akkor lehet hogy jövőre már csiperkét aratol. Na és elég az hozzá, hogy évekig csend volt az épülettel, és hopp megnyílt a LIDL. Amit mink utáltunk hogy proli meg szar meg fúj. Na és manapság a LIDL újságból naprakészek vagyunk, mikor milyen áru van leértékelve, és ha eljön az idő betámadunk babakocsival. Szóval ennyit a nagy elvekről, és amúgy is most ázsiai dolgok vannak olcsón, a thaiföldi Tom Yum instant leves az pl. egész pofás, ázsiai citromfű és chili keveredik benne, extra strong.

Na de az egészet azért kezdtem el mesélni, mert tavasszal bementem a LIDL-be, és látom hogy ki vannak rakva magok, és én ugye nagy kertész vagyok, és látom hogy Vadvirág magkeverék meg ilyen elnevezésű tasakok voltak. Vettem is egy csomót, 3 féle volt és jól összeöntöttem őket, hogy még nagyobb legyen az öröm mikor kinyílnak, na és most van a nagy nyílás ideje, és van egy világjó topic az indexen, és oda berakom a fotóját növénynek és 1-2 nap és jön a tudós uraktól és hölgyektől a megfejtés. Ime: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen Len (Linum usitatissimum) látható, egészen meglepődtem mikor megtudtam, hogy ez Len. A Len ugye egy jófej dolog, a magja nagyon hasznos olajakat tartalmaz, és a növénykéből finom kelmét szőttek eleink, mi már nem szövünk semmit. De nem utolsósorban jól is néz ki, kék szirmok, kék porzók.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen krizantém (Chrysanthemum valami) látható, a krizantémoknak elég sok változata van, tegnap este megkíséreltem kitalálni nekünk milyenek vannak, de teljes csőd. Az a lényeg hogy sárga, és szép, és illatos. A figyelmes szemlélő láthatja a levéltetveket a szirmokon, nem hiába kelnek ki mostanában a katicák... Amikor lenn járunk gyermeksétáltatásban, szoktam katicabogár lárvákat fogdosni és felvinni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen egy Tengeri viola, avagy Szegecsfű látható (Malcolmia maritmia), na ezt soha a büdös életben ki nem találtam volna. Kinézetre egy keresztesvirágú, énnekem estikének is simán elment volna. Ja és ez van lilában is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen Tatárvirág látható (Iberis umbelata) Ő azért jó, mert sok virág van egyszerre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen megint egy krizantém látható. Ez egy másik mint az előző, de ő is magról van, és végigkövettem míg csecsemő korból ifjú lett, és látni fogom amikor aggastyán lesz és meghal és újjáéled, úgyhogy szívemhez nőtt.

 

 

 

A képen újra krizantém látható, őt a sárga szirmok végén található fehér sáv különbözteti meg a többitől. És mint az látható, őt is szeretik a tetvek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A képen egy Orlay-murok (Orlaya grandiflora) látható, hogy ezt hogyan találta ki a már bemutatott tudós társaság nem tudom. Azt sem értem egy vadvirág mixbe ilyeneket mér raknak be. Szépnek ugyan szép, de ez már a nem annyira szép virágú vadvirág kategóriát súrolja.

 

 

A képen egy Fátyolvirág (Gypsophila paniculata) látható. Hát ő sem egy nagy eresztés, de biztos többet tud elérni ha hagytam volna és nem ültettem volna be kettő balkonládába az összes magot, az ajánlott tőtávolság 30 centi ők meg vannak olyan 5 cmre. De remekül elvannak.

 

 

 

A képen Mézvirág látható, (Lobularia maritima). Na ilyen van egyik nagymamától kertészetből, annak egészen erős illata van, a magról neveltnek annak nincs. Viszont szép sárga porzói vannak.

 

 

A végére hagytam a két kedvencem, a képen egy Vetési konkoly (Agrostemma githago) látható, mink már nem ismerjük ezt a növényt, de régebben a búza közé keveredve elég nagy veszélyt jelentett, mivel elég mérgező. ellenben szép, csak az nem tetszik benne, hogy kevés ideig nyílik a virágja. De ezt ellensúlyozza hogy mnagasra nő, jó erős, és ellenálló, és ahogy látom elég sok magja lesz.

 

 

Na és ő a képen látható az abszolút nyertes, a Mézelőfű (Phacelia tanacetifolia). Hihetetlenül nagyon nagyon szép, sok virágja van, sokig virágzik, erőteljesen növekedik, illatja pedig mámorító. Azt tartják a tudós könyvek, hogy jó méhlegelő, és valóban, járt itt egy poszméh, mely körbelegelte a bőven termő mézontófüvet.

 

Virágot nevelni jó

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mangorlo.blog.hu/api/trackback/id/tr962070495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása