HTML

Friss topikok

• Simon L.: @kerékwe: azt a Huckleberry-anyagot én is nagyon régen szeretném megszerezni. ha te hozzájutottál,... (2015.01.21. 08:19) Mert a Sára, Sára
  • mangorlo: @Németh András: na, jó tudni, hogy nincs kiszáradva állandóan (2012.06.10. 23:17) Az Ásotthalmi láprét
  • mangorlo: átfésültem a szöveget, és beraktam a linkekeket jól (2012.04.14. 23:29) Kékkút tavasz
  • metikus: Nagyon sajnálom. Őszinte részvétem! (2012.02.18. 22:33) nagymama elaludt
  • mangorlo: @lickmyhorse: írd le mi kell neked ahhoz hogy egy blog tűzbe hozzon. amúgy nem azért van ez hogy... (2012.02.16. 11:38) Jégmező, hómező, hímező

Linkblog

akciós pelenkából Jági tanösvény (+ babanapló)

2010.11.16. 00:03 mangorlo

A minap kifogytunk a pelenkából, és feltúrtam az internetet, hol van olcsó és finom pelenka, aztán a Solymári Madaras Tescóban kiderült, hogy van 35 forintért, és mivel ha vidéki utazás, akkor megnéztem, hogy hol van a közelben erdő, hogy gombát lehessen szedni, és helyi kincses helyeket megtalálni. Így akadtam rá a Jági tanösvényre, ami egy laza kis túrának nézett ki, a gyermeket felkötve magamra meg is lehet oldani simán. Aztán kiderült hogy az akció épp aznap járt le amikor kitaláltam ezt a nagy túrát, de a családi tanács úgy döntött, hogy pelenka ide, vagy oda, a kirándulást megejtjük. És lőn.

a képen a lila pötyit kell nézni, azt jártuk meg, plusz a Hárs erdő fele a piros vonalat

Mint kiderült, a tanösvény nem pont ott volt ahol elkezdünk sétálni, kicsit félrenéztem a kezdőpontot, de sebaj, mert átsétáltunk a 10-es úton, és kezembe tartott GPS segítségével már rajta is voltunk a piros úton. Találtunk hamar egy elkerített erdőt, benne egy egykori gémeskutat, előtte tábla, hogy oda jártak a marhák inni. Érdekes, a táblán van egy kép, hogyna nézett ki még a 60-as években is, az itató akkor az erdő szélén állt.

a képen nem látható a kerítés, mert a fényképezőgépet jól az egyik lyukba belenyomtam, de tessék hozzáképzelni, hogy ez ez egész le van zárva, de a tanösvény átmegy rajt, ilyen kis létrán lehet által menni, gyerekkel melledre kötve, roppant kalandos, főleg ha alszik, akkor semmit se lát abból hogy a papa milyen hős

Na, de elég az hozzá, hogy ezen a pontos belekapcsolódtunk a tanösvénybe, és találtunk egy Képkövet, ami azért érdekes, mert helyieknek lett állítva, ahogy az írás mondja, kit villám csapott le, ki máshogyan halt meg, na ezeknek lett emlékbe állítva. Erről spec nem tudtam kiderítni semmi se, az van ráírva hogy Schaffer Jakab 1910, ez lehet az elhunyt és lehet az állíttató is. Most hogy frissítem a tegnapit, találtam egy linket amiben az van, hogy Ballabán család állíttatta, és hogy lövésnyomok is vannak rajta. ezt mi is néztük, hogy mi lehet.

a képen a Képkő látható, figyeljétek a pötyiket, arról van szó a linkben

A tanösvény több állomásra van osztva, az egyiken az ehető vadgyümölcsöket mutatják be, nagyon nincs túlspirázva, ott van egy fa és ráírva, hogy 3., a másikon az itt domináns akácot nézhetjük meg, vagy a befalazott barlangokat, amik a homoköves részen vannak. Vagyis a barlangokról nem is esik szó. A fő attrakció a Jági tó, itt lett volna a haltenyésztés annak idején, aztán lett belőle, télen korcsolyázó, nyáron természeti látványosság.

a képen a Jági tó látható, a kép oldalán nem látni de patak folyik belőle az úton kanyarog

Már nagyon elkezdett lemenni a nap, úgyhogy iparkodni kezdtünk, gyermek vidáman viselte a sétát, sokat mondjuk nem látott, csak levél, levél, levél. Gyors pillantást vetettünk az Ördög-sziklára, ez egy kiálló nagy kő, olyan mintha egy várrom lenne, azt olvastam róla, hoy egy régi forrás kürtője, és elporladt körötte a hegy. Sőt azt is olvasni róla, hogy varázsereje van, remélem úgy is hat egy picit, ha ránézünk.

Gombaügyben már nem volt olyan kánaán, mint augusztus-október környékén, de Rozsdasárga tölcsérgombából tudtunk volna egy ebédet főzni ha akartunk volna. De nem akartunk. Az út megint a lezárt részre vezetett, gőzöm sincs miért van lazárva, azt látni, hogy intenzív fatermelés folyik itt, lehet, hogy ez az ok. Az utolsó állomás is itt található, a Hársas forrás, hát ő elég gyenge teljesítményt mutatott, egy-két csepp jött néha.

a képen a Hársas forrás látható ami nagyon ki van száradva, a cső feketén látszik, ha jól megnézed

- babanapló: felült, mászik, és babababa, tátátátá ez megy állandóan. szereti a papírt enni, Süsüt nézni, kukucskálós játékot játszani

1 komment

Címkék: jági tanösvény ördög szikla képkő

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_co 2010.11.16. 21:41:18

papa egy hős :)
és a Kopár csárda is megér egy szót.